Kanał youtube

piątek, 3 marca 2017

Amigurumi patyczak - Amigurumi crochet stick insect

Cześć i czołem:)
Powiało trochę wiosennie, to i nietypowe zamówienie mi się trafiło. Myślałam, że raczej nic mnie nie zaskoczy, a tu proszę. 
Koleżanka mówi, zrób patyczaka bo jest akcja w szkole, ale słuchaj nie musi być ładny. 
Cóż z patyczakami mam tyle wspólnego co pustynia ze śniegiem. 
No ale, nie powiedziałam nie, szczegóły jakieś tam ustaliłyśmy i zebrałam się w ostatnim momencie aby to zrobić. Koncepcja niezwykle prosta, ale efekt wyszedł nawet spoko, skoro się podobało:)
Dziś nie odsyłam do żadnego źródła, no może jedynie do zapoznania się ze zdjęciami patyczaków w necie, jak mają nóżki porozstawiane:)
To co, koniec smętów, czas na przepis na patyczaka:)

POTRZEBUJESZ
Włóczki w odpowiednim kolorze, może być od jasnego zielonego po ciemne brązy. 
Odpowiednie szydełko do włóczki. 
Wypełnienie. 
Znacznik.
Druciki kreatywne, jeśli nie masz może być inny drut, ale musisz zabezpieczyć ostre końce.
Czarna nitka na oczy, igła:)
I dobre chęci.

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu

CAŁE CIAŁO (wyjdzie wałek)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
I tutaj cała zabawa, ja swojego robiłam na 30cm z 18 płs. Ty zrób takiego jaki Ci odpowiada.
Rząd po 30 cm - 12 płs - (I^) x 6
Rząd - 12 płs <---wsadź 2 druciki kreatywne i wypchaj - możesz też w trakcie wypychać, ja to zrobiłam na koniec
Rząd - 12 płs
Rząd - 6 płs - (^) x 6
Rząd - 6 płs <----- zakończ i zszyj, powinien postać taki spiczasty ryjek:)


ODNÓŻA
Zrób 6 odnóż, na 6 płs. 
Pierwsza para na 15 cm. Te będą najbliżej głowy.
Druga para na 10 cm. Te między pierwszą, a trzecią parą.
Trzecia para na 13 cm. A te jako ostatnie.
W odnóża włożyłam po druciku kreatywnym. Jeśli nie potrafisz włożyć w odnóże, bo 6 płs jest za wąskie, to weź długą wykałaczkę i włóż do środka ona rozszerzy szczelinę i pozwoli bez problemu włożyć drucik:)

 Przyszyj odnóża wg powyższych wskazówek.
 Wyszyj oczka:)
 
I PATYCZAK GOTOWY:)
PS. Mam nadzieję, że pochwalisz się swoim patyczakiem na moim profilu na FB SZYDŁAKI CUDAKI


5 komentarzy:

  1. spisałaś się na medal,super

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety znam te "zwierzaki" bo przez pewien czas u nas dzieciaki też się nimi opiekowały. Nie darzę ich sympatią :(. A Twój jest lepszy niż oryginał! Świetnie wyszedł :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny jest ten patyczak - chyba też takiego zrobie dla mojej siosrty która wraz z mężem są fanami takich zwierzątek ;) Sami mają takie terrarium pełne różnych gekonów, patyczaków, felsum.. itp.. Tak że bardzo dziękuje za opis. Już się biorę do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tutorial! Zapraszam do zgłoszenia projektu na nasze Linkowe Party. Pozdrawiam DIY

    OdpowiedzUsuń