poniedziałek, 13 marca 2017

Tęczowy kot - Amigurumi rainbow cat:)

Witajcie kochani:)
Nie wiem co tam u Was słychać, ale liczę, że jesteście zdrowi, uśmiechnięci i gotowi do działania/wydziergania kota, na którego rozpiskę po angielsku znajdziecie na stronie Amigurumi Today:)

Miałam posta wrzucić na weekendzie, ale trochę świat postanowił stanąć mi na głowie, tak jak mój koteł, ale już wracam do żywych i zastanawiam się co kolejnego Wam tu przetłumaczyć/zrobić czy też wymyślić:)
Także kochani mam nadzieję, że skusiłam Was kolorami na swoim fejsbukowym fanpejdżu i też chcecie sobie zrobić KOTEŁA:) bo w końcu jak jest smutno to on pocieszy a co:)

3,2,1 START
Uwaga, ja zrobiłam głowę kota i ciałko razem przerabiane bo nie chciało mi się potem tego zszywać. Nic mi nie lata i uważam to za najlepszy sposób, jak ktoś nie lubi zszywania to wersja dla leniwców wskazana:) Jeśli zaczynasz od głowy to ciałko potem rób od końca, jeśli chcesz uniknąć zszywania. Ja zamieszczam moją gotową wersję i nic nie musisz kombinować. Opuściłam jedynie 1 rząd 30 płs aby szyja mi nie latała:)

Do wykonania koteła potrzebujesz:
- włóczki jaką tylko masz, moja to Sweet baby Madame Tricote Paris (akrylowa bo chciałam potem ją wyczesać), biała na łapki i pyszczek i trochę różu na nosek i czarny na oczka brwi i buźkę:)
- wypełnienia standardowo używam kulki silikonowej, wkładu poliestrowego.
- szydełko, ja 2mm robię z Biedry,  igła, znacznik może być spinacz.
Gotowa/gotowy? A więc zaczynamy:)
WSKAZÓWKA 1
Jeśli chcesz wyczesać swego kota jak mojego to nie zamykaj poszczególnych elementów. Będzie Ci wygodniej włożyć tam grubsze szydełko i czochrać robótkę aby miała fajny efekt:)

WSKAZÓWKA 2
Jeśli wykonujesz monotonne elementy rączki i nóżki z taką samą ilością płs w dużej ilości rzędów to nie używaj znacznika tylko przelicz finalnie ilość rzędów. Zaoszczędzisz nieco czasu na wyjmowaniu i wkładaniu znacznika w każdym rzędzie:) W końcu lenistwo popłaca:) Ostatecznie sprawdź potem czy łapki i nóżki mają taką samą długość:)

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu

GŁOWA Z CIAŁEM
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Rząd 8 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 9 - 54 płs - III, V, (IIIIIIIV) x 5, IIII
Rząd 10 - 60 płs - (IIIIIIIIV) x 6
Rząd 11 - 66 płs - IIII,V, (IIIIIIIIIV) x 5, IIIII
Rząd 12 - 72 płs - (IIIIIIIIIIV) x 6
Rząd 13-23 - 72 płs
Rząd 24 - 66 płs - (IIIIIIIIII^) x 6
Rząd 25 - 60 płs - (IIIIIIIII^) x 6
Rząd 26 - 54 płs - (IIIIIIII^) x 6
Rząd 27 - 48 płs (IIIIIII^) x 6
Rząd 28 - 42 płs III, ^, (IIIIII^) x 5, III
Rząd 29 - 36 płs - (IIIII^) x 6
Rząd 30 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Rząd 31-32 - 30 płs <---- zaczynamy tutaj ciałko dziergać:)
Rząd 33 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 34-35 - 36 płs
Rząd 36 - 42 płs - (IIIIIV) x 6 <--- wypychaj powoli
Rząd 37-38 - 42 płs
Rząd 39 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 40-41 - 48 płs
Rząd 42 - 54 płs - (IIIIIIIV) x 6
Rząd 43-68 - 54 płs
Rząd 69 - 48 płs (IIIIIII^) x 6
Rząd 70 - 42 płs III, ^, (IIIIII^) x 5, III
Rząd 71 - 36 płs - (IIIII^) x 6
Rząd 72 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Rząd 73 - 24 płs - (III^) x 6
Rząd 74 - 18 płs - I, ^, (II^) x 5, I <--- wypełnij
Rząd 75 - 12 płs (I^) x 6 <--- dokończ wypełnianie
Rząd 76 - (^) x 6 <--- utnij nitkę i zszyj
Początek rzędu 7
Początek rzędu 10
Koniec rzędu 25
Koniec rzędu 25
Koniec rzędu 30
Koniec rzędu 35 (pusta głowa)
Koniec rzędu 35 (wypełniona głowa)

Końcowy etap ciałka. Zwężanie i wypychanie.
Gotowe i wypchane ciałko:)
USZY x 2 nie wypychaj
Rząd 1 - MR 4 płs
Rząd 2 - 8 płs - (V) x 4
Rząd 3 - 12 płs - (IV) x 4
Rząd 4 - 14 płs - (IIIIIV) x 2
Rząd 5 - 16 płs - (IIIIIIV) x 2
Rząd 6 - 18 płs - (IIIIIIIV) x 2
Rząd 7 - 20 płs - (IIIIIIIIV) x 2
Rząd 8 - 22 płs - (IIIIIIIIIV) x 2 <--- zakończ, zszyj uszy wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę




PYSZCZEK nie wypychaj
Rząd 1 - MR 7 płs
Rząd 2 - 14 płs - (V) x 7
Rząd 3 - 21 płs - (IV) x 7
Rząd 4-15 - 21 płs
Rząd 16 - 14 płs - (I^) x 7
Rząd 17 - 7 płs - (^) x 7 <--- zakończ, zszyj i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia do głowy:)


Wyszyj nosek:)
Tak powinien wyglądać nosek:)
OGON nie wypychaj
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3-33 - 12 płs <--- zakończ, zszyj ogon wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę


ŁAPKI x 2 wypchaj tylko do białego koloru
BIAŁY KOLOR
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4-9 - 18 płs <--- wypchaj i dalej nie wypychaj
ZMIEŃ KOLOR na ten z ciałka
Rząd 10 - 12 płs - (I^) x 6
Rząd 11-42 - 12 płs <--- zakończ, zszyj łapki wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę
Zmiana koloru na główny
NOGI x 2 wypchaj tylko do białego koloru
BIAŁY KOLOR
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5-11 - 24 płs <--- wypchaj i dalej nie wypychaj
ZMIEŃ KOLOR na ten z ciałka
Rząd 12 - 16 płs - (I^) x 8
Rząd 13-36 - 16 płs <--- zakończ, zszyj łapki wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę

No to co masz wszystkie elementy? Mam nadzieję, że tak. Jeśli chcesz to jest właśnie pora na wyczesanie naszych elementów do koteła:) A tutaj mała zajawka jak to wygląda przed i po. I niech mi nikt, nie mówi, że kot jest gruby:) On po prostu jest puszysty hihi:)

Pozostaje poprzyszywać wszystko w całość. Łapki/rączki przyszyj na łączeniu głowy z szyją gdzieś między 32-35 rzędem:) Nóżki 10 rząd od dołu. A ogon wedle uznania, Uszy i pyszczek zamontuj i przyszyj wg upodobania ale nie za wysoko:) Pozostaje Ci wyszyć czarną nitką wargi oczy i brewki. I oto koteł gotowy:)



PS. Na dzisiaj to wszystko:) Życzę iście kolorowych snów kochani:) i głowa do góry bo KOTEŁ rządzi:)

23 komentarze:

  1. Ale super opis !!! dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co:-) polecam się na przyszłość :-)

      Usuń
  2. rozkoszny,szkoda że nie mam cierpliwości do takich maleństw,wolę swoją frywolitkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E koteł jest duży ma prawie 40cm:-) dla mnie frywolitka to kosmos:-)

      Usuń
  3. Super Koteł! Taki optymistyczny zawadiaka :D. Dzięki za kolejny opis :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuję ślicznie czekam na następne wzory.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny , też się za niego niedługo wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby szybko bo ilość projektów potrafi nas zaskoczyć :-)

      Usuń
  6. Jak wyczesac kotka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczotką do obuwia typu nubuk czy też zamsz. Dosyć mocno tą szczotką pocierasz robótkę i wychodzą kłaczki:-)

      Usuń
    2. Dziękuję

      Usuń
    3. Też chciałam zadać to pytanie, ale tak myślałam, że pewnie ktoś mnie uprzedził :) Świetny efekt. Myślałam, że to jakaś włóczka z moherem.

      Usuń
  7. piękny kocurek,mam pytanie powiedz mi kochana co to są te oznaczenia w nawiasach i po za nawiasami np: jak rozpoczynamy głowę z ciałem to jest rząd 2 i dalej jest coś takiego : - (V) x 6 - co to oznacza? Jestem początkująca i dlatego nie umiem odczytać tych schematów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak opisano poniżej. Przy każdym poście jest legenda co jest co:-)

      Usuń
  8. oznacza to, że 6 razy musisz powtórzyc to co jest w nawiasie - koleżanka ''v'' oznaczyła, że to 2 półsł w jedno oczko co oznacza, że jak powtórzysz to 6 razy to będzie razem 12 półsł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuje, jestem początkująca i dopiero się uczę :)

      Usuń
  9. Właśnie zaczęłam go robić włóczką "Alize Bamboo Fine - melanż szydełkiem 2,5 mm. Ile tak orientacyjnie zużyję tej włóczki, bo dziś zakupiłam tylko 1 motek 100 g i obawiam się, że będzie za mało. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mają moje córki też ☺ dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję pięknie za świetnie rozpisany schemat - właśnie robię równolegle 2 koty, bo nie mogłam zdecydować się na kolorystykę :)

    Mam tylko wątpliwość - czy pyszczek jest na pewno dobrze rozpisany? Bo w żaden sposób nie wychodzi mi tak, żeby miał przypominać pyszczka ze zdjęć?
    Byłabym wdzięczna za szybką odpowiedź, bo koty bez pyszczków smutno wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wszystko jest dobrze rozpisane. Nie wiem niby w czym problem. Proszę pokazać na fb napisać wiadomość do szydłaki cudaki i zobaczymy w czym problem

      Usuń